Lenouš těsně před smrtí
  • Domů
  • Můj Deník
  • Cestovní deník
  • O mně
  • Přednášky
  • Kontakt
18. 10. 2019 od Lenouš

Cesta do Chivy: Kam dnes asi dojedu? (1/3)

Cesta do Chivy: Kam dnes asi dojedu? (1/3)
18. 10. 2019 od Lenouš

17.1. Den první: Beynau

Když se podíváte na mapu Kazachstánu, zjistíte, že tam nikde nic není. Abych se vyhnula dvěma dnům ve vlaku na cestě do jihovýchodní části země, vezmu to přes Uzbekistán. Jestli jste četli o Kappadokii, co to pro mě znamenalo, tak Uzbekistán je ještě něco víc. Před rokem mi to přišlo tak nedostupné. Starodávná města na Hedvábné stezce. A já tam teď jedu?? Opravdu? Nezdá se mi to? Po třech měsících na cestě jsem tak blízko.

Do mapy si uložím pár hostelů ve městech po cestě. Opravdu nemám tušení, kde dnes skončím. Je to 1200 km, Kazachstán je strašně veliký. Na internetu jsem si našla, že by mi měl jet vlak ve 3 hodiny. Mám tedy tři hodiny na to, abych se dostala do Mangyshlak na vlakové nádraží. Leží asi 16 km od Aktau. Taxi si brát nechci, vydávám se pěšky na autobusové nádraží. Bohužel nejede žádný autobus mým směrem a více než 4 km s krosnou v asi 30 stupních si vážně vychutnám. Na nádraží mě posílají na autostop, na taxi a až po mé důrazné žádosti o autobus mě pošlou na zastávku pár desítek metrů od nádraží. Mám jet autobusem 105, jede za chvíli a je narvaný k prasknutí, ale když jsem se na nacpala do vlaku na Srí Lance, zvládnu i tohle.

Chcete ušetřit? Mějte u sebe jen velké bankovky, nebudou mít na vrácení a pojedete zadarmo 😁 ne je to blbý, radši mějte vždy drobné. Já akorát ještě nikde neplatila hotově, tak mám jen to, co mi dal bankomat. Na nádraží probíhá kontrola zavazadla a pak málem přijdu o nervy, když stojím ve frontě na jízdenku. Jestli mi za půl hodiny jede vlak nemám šanci ho stihnout. Odbavit jednoho cestujících zabere asi 15 minut. Žádné drama se nekoná a nakonec vše dobře dopadne, vlak totiž jede až v 18:30. Jdu se ještě projít pro vodu a nějaké jídlo na cestu. 

Vlak přijíždí, mám štěstí, můj vagón číslo 13 je uprostřed a přes okýnka to vypadá na lůžkový vlak. Před nástupem probíhá kontrola dokladů a jízdenek. Mám problém do vlaku jen nastoupit, tentokrát to není těžkým batohem jako na loď, ale díky kypré paní s deseti taškami, která se na mě tlačí tak silně, až to není hezký. Jdu pomalu uličkou a paní mě pořád popostrkuje. Už mě začíná štvát, chci jen najít své místo. Když ho najdu, paní si na něj hodí svůj náklad a mrkne na mě. Místa na jízdence nikoho nezajímají, mám si najít své vlastní. Fajn, tohle trvalo asi 5 vteřin, ale za tu dobu se vlak skoro zaplnil. Jak to ve vlaku chodí, totiž ví každý, kromě mě. Ale nakonec si pro sebe najdu místečko. Čeká mě v něm asi 10 hodin a je to bombice. Bála jsem se, že pojedu celou dobu na nějakých tvrdých lavicích a budu muset sedět. Nedostaneme polštář ani ručník, ale je tu jak v sauně, zima mi určitě nebude. V Beynau mám být ve 4 ráno, tak se možná i prospím. Než se rozjedeme už ví celý vlak, že jsem z Čechija a přijde jim děsně vtipný, jak vyslovuju název města Beyneu. Ráda bych koukala z okýnka na západ slunce, ale padají mi víčka únavou. Ono toho stejně není moc vidět, za špinavým okýnkem spíš tuším než vidím jen kilometry stepí a plání. 
 
Dobrou. 
Ležím sama ve vlaku někde uprostřed ničeho v Kazachstánu. Ležím na batohu, který jsem dostala na půlmaratonu a mám ho vycpaný mikinou od Amira, mého big brothera z Baku a konečně si se mnou nikdo nechce povídat. Už jsem na cestě tři měsíce, a dojela jsem až sem. Ráno mi bylo trošku smutno, nevěděla jsem kam se dnes dostanu, kde budu spát, co mě čeká a dopadlo to nejlíp jak mohlo. 2v1 ve vlaku. To chceš! Teda Lenka to chce 😁. Ubytko a cesta v jednom! 
 
Ve 3:38, dvě minuty před zvoněním budíku, nás budí průvodčí. Venku podle očekávání tma jak v pytli a vlak zastavuje. když otevřu dveře (na klíč), nikde nikdo. Přijde mi to divný, nevím jak vystoupit. Na obou stranách docela výška, žádné schůdky. Bojím se, abych neodjela někam dál zároveň to tu nevypadá jako nádraží. Tady jsou větší rozestupy a další stanice není 2 km odtud jako u nás. Moje rozhodování jestli skočit či neskočit ven vyřeší průvodčí. Začne mě tahat zpátky a říká u toho pustina, pustina. Ještě, že jsem nebyla příliš aktivní a nevyskočila z vlaku do prázdna.
V Beynau to žije už ve 4 ráno. Babušky prodávají ovoce, na nádraží mi oznámí, že vlak do Chivy nejede, musím do Nukusu a tam přestoupit. Ale vlak do Nukusu mi ujel, odjíždí ve 3 ráno. Co se dá dělat, kupuju si lístek na další den za 290 korun a mám dvě možnosti. Buď strávit 22 hodin na lavičce na nádraží, nebo se jít ubytovat. Hostel, který jsem si na Bookingu našla nabízel ubytování za 420 Kč. To se mi dávat nechce, bylo by to mé nejdražší ubytování vůbec. Na mapě si najdu motel přímo na nádraží. Zeptám se průvodčího na cestu a ujasním si, že víc než 2000 tenge (120 Kč) nedám. Když přijdu do motelu, budím babušku na „recepci“ a ptám se na cenu, chce 3000 (180 Kč). Říkám, že je to moc, že dám 2000. Babuška souhlasí okamžitě, ale nejdřív chci ještě vidět pokoj. Co vám budu povídat, motel na nádraží 😁. Ptá se mě na vlak, moc jich tu asi nejezdí a každý ví, který a kdy kam jede. Říkám Nukus, ubytuje mě tedy do 1 v noci a řekne ať jdu oddychať. V ceně 120 Kč je postel v pokoji pro tři, deka a polštář, tomu moc nevěřím a vybaluju spacák. Pokoj se někdo systematicky snažil vykouřit a vymalovat mrtvými mouchami, pokud bych chtěla dílo vylepšit, na židli tu vedle prodlužovačky leží plácačka. Záchod je turecký a sprcha.. Jako by nebyla, jednou to budu muset přežít. 
Záchod v motelu.
Prý sprcha.

Kdo by to byl řekl, že se na cestě do Chivy vyspím snad nejvíc za celou dobu. V 11 hodin mě budí vrtačky a kladiva. S pár pauzami jsem spala od 8 večer. Venku svítí sluníčko, jdu se podívat do města. Je tu chladněji než v Aktau, v tričku a žabkách jsem tu jediná. Potkávám lidi v zimních bundách, ale nikdo si mě tu nijak zvlášť nevšímá, nikdo si se mnou nechce povídat, maximálně na mě někdo křikne „odkuda?“ Všude je písek a prach. Projdu si trhy a po pár hodinách se vrátím do svého pokojíčku. O půl 6 konečně přestávají pracovat dělníci a mám chvíli klid. Ještě mě čeká 10 hodin do odjezdu vlaku.

Prodlužka, plácačka, alobal na okně, co chtít víc?

Předchozí článekPrvní dojmy z KazachstánuDalší článek Cesta do Chivy: Lenka ve vlaku plným Uzbeků (2/3)

Poslední příspěvky

Výročí!13. 2. 2020
Semi automatic motorka a já10. 2. 2020
Zkouška9. 2. 2020
4000 ostrovů4. 2. 2020
24 HODIN NA CESTĚ DO LAOSU 🇱🇦1. 2. 2020
KAMBODŽA, POKUS ČÍSLO 2 🇰🇭31. 1. 2020
JEDU ZPĚT 🤦‍♀️🇰🇭28. 1. 2020
Zase sama?😎🇻🇳25. 1. 2020

Štítky

Albánie Arménie BlechaaHnata Bulharsko chiva Gruzie Hory Jihovýchodní Asie Kambodža Kazachstán Kyrgyzstán Laos lenoušsám sestryvtricku Severní Makedonie Střední Asie Thajsko Turecko Uzbekistán Vietnam Zapisnik Ázerbajdžán Černá Hora Řecko

Poslední příspěvky

Výročí!13. 2. 2020
Semi automatic motorka a já10. 2. 2020
Zkouška9. 2. 2020

Stránky

  • Cestovní deník
    • Česko
  • Home
  • Kontakt
  • Můj Deník
  • O mně
  • Přednášky
  • Zásady cookies (EU)
Copyright © Lenka Hnátnická

Poslední příspěvky

Výročí!13. 2. 2020
Semi automatic motorka a já10. 2. 2020
Zkouška9. 2. 2020
4000 ostrovů4. 2. 2020
24 HODIN NA CESTĚ DO LAOSU 🇱🇦1. 2. 2020
KAMBODŽA, POKUS ČÍSLO 2 🇰🇭31. 1. 2020
JEDU ZPĚT 🤦‍♀️🇰🇭28. 1. 2020
Zase sama?😎🇻🇳25. 1. 2020
Vietnam na motorce 14/1424. 1. 2020
Vietnam na motorce 13/1423. 1. 2020
Lenouš těsně před smrtí
Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}